Valborgs = jobb + grill

Valborgs = jobb? Den här tiden på året så är det ju en hel del att göra utomhus. Känns som om det är lite tidigt i år oxå men det är bara bra. Jag som har svårt att skjuta upp saker utan vill göra direkt har börjat räfsa för länge sen. Men snön har inte smält lika fort som jag vill räfsa så man får ta en liten gräsplätt åt gången där det har torkat. Man skulle kunna ta en hårtork och blåsa torrt där det nyss har smält ...


En av de lövhögar som finns kvar på gården. Så här grått och trist är det
inte i verkligheten, men man kanske vill se grönt när man räfsat.
Lurar sig själv?

Valborgs = grill? Med bra väder så grillar vi gärna på Valborgs men vi är hemma. Stora brasor är ute även för mig som är så ungdomlig ;-) Idag opererar min mamma sitt knä så hon kommer oxå till oss och är med och käkar och sover över. Pojkarna vet man inte riktigt med, de är ju ganska stora numer så de lever lite av ett eget liv.

Nä, dags att börja förbereda fläskfilén som ligger och tinar. Ska väl göra någon smaskig marinad, tänker jag. Till den grillade fläskfilén blir det goda såser och någon form av potatis i ugnen. Har inte riktigt bestämt mig än men kanske klyftpotatis med morötter i (blir sött å gott) eller varför inte hasselbackspotatis? Vi får se vad det blir ... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0