Ibland går det fort ...

Att det går fort kan ibland vara bra. Om man väntar på ett besked vill man gärna att det går fort, likaså om man ska någonstans så vill man att tiden går fort. Antingen för att man längtar eller för att man vill göra bort något som man egentligen inte vill göra.

Men ibland går det för fort! Ex. på detta kan vara när man har roligt och vill att det ska räcka länge. Samma KAN gälla när man älskar med sin partner men det kanske inte de tycker? De kanske vill att det går fort? Vad vet jag?

Det jag vet är att vår Toyota förvandlades till en F1-bil igår kväll på typ 2 sek. Det gick fort! Det tyckte också de poliser som stoppade mig efter Norra ringen när jag körde från rondellen vid LF Arena med riktning mot Öjebyn. Vid busskurerna kom en kvinnlig polis utrusande ÖVER vägen (jo, de stod på FEL sida av vägen) och viftade med armarna för att jag skulle stanna. Jag, som uppnått en viss mognad iaf, tyckte att det var ett klokt val att lyda så jag stannade och vevade ner sidorutan samtidigt som jag tänkte
- Nu ryker kortet! när polisen sa
- Det gick fort det där! vilket fick mig att bli ännu oroligare. Nu visade det sig att jag "bara" hade kört 87 på 70-väg vilket ju absolut inte är bra. Inte för plånboken heller kan jag intyga. 2400 kr fattigare är inte speciellt kul. Kunde lika gärna ha gett bort dem till någon jag känner.

Mest förundrad är jag över Toyotans otroligt snabba förändring till en F1-bil! Jag har en Före-bild och en Efter-bild som ni kan se. Å fort gick det!


Före jag åkte hemifrån



 
Efter jag blivit stoppad

Märkligt hur saker och ting kan bli ibland ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0