Löv är energislukande!

  Löv kan tyckas vara vackra på höstkanten men jag vet inte det jag. Tänk bara när det gröna går över i gult för att sen bli rött/rödbrunt och landa i brunt. För landa gör de j-arna!

Vårt hus måste, i förhållande till garagets placering och vilket väderstreck de båda är placerade i, vara helt fel ute när det gäller höstlöven. ALLA löv hamnar på bilen eller vid bron eller på bron. När det sen är fuktigt/blött så kan t.o.m. en gråsten räkna ut att de fastnar på bilen. De fastnar under skorna. Sen har man de "vackra" löven inomhus till beskådning i ett varmt och skönt klimat där de torkar sönder och sprids ännu lättare.
 Detta innebär att en annars så lugn och timid man som jag, ständigt går omkring i ett kaos av tankar! Min hjärna säger: "Lägg ingen energi på löven" medan mina känslor säger: "Elda upp de j-a löven." Mycket har faktiskt hänt de senaste åren i mitt liv och jag har lärt mig att fokusera på rätt saker, inbillar jag mig iaf, men vissa saker kan fortfarande reta mig ordentligt. Detta blev tydligt när jag för någon helg sen skjutsade min son till Skellefteå på Dreamhack. Det blåste rejält och vad tror ni landar mitt på rutan under färden söderut? Jo, mycket riktigt: De j-a löven! Jag konstaterade lugnt (?) att jag fortfarande hatar löv iaf. 

Nu har jag i 2 dagar klarat mig bra. Väldigt få löv som landar på bilen eller som landar på bron. De kommer inte in i huset heller i samma utsträckning. Jag har idag upptäckt att jag känner mig mycket piggare än på länge och detta måste vara det yttersta beviset på att löv ÄR energislukande så mitt tips är: 

Lägg ingen energi på fallande löv! De kommer ner vare sig du vill eller ej!  

ps!
Snart kommer snön och vart tror ni den hamnar i stora drivor?
ds!

Kommentarer
Postat av: Me and myself

Måste kolla att det funkar ...

2008-10-10 @ 01:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0