Jullugnt!?

Skönt med jul! Helt legalt att slappa framför TV:n, äta massa onyttigt osv. Sitter just och myser med ett vinglas och ser Elitserien, Linköping mot Brynäs. Inte för att jag bryr mig om nåt av dessa lag men det är ju idrott!

Btw vilket utbud det finns idag när det gäller att se idrott på TV. Annat var det förr. Kommer så väl ihåg när jag satt tillsammans med S-G Pettersson, högst upp på läktaren på Norrmalmia, och såg Wibax kvalförlora till Elitserien mot Dalen. Börjar vara många år sen men mitt i allt säger S-G till mig:
- Peter, vi är inte så jätteintresserade av idrott längre.
- Nähä, sa jag och undrade vad f-n han nu var ute efter.
S-G såg min förundrade min och så frågar han:
- Jamen, ser du på konståkning nu för tiden?
- Nä, sa jag. Det finns ju så mycket annat att se numer.
- Just det, sa S-G. Förr såg vi konståkning för det är också idrott ...

Så kan det vara. Allt förändras och idag har vi ännu större utbud av allt än vi hade denna helg då vi såg Wibax kvalförlora. Vill bara lägga till att de gick upp till Elitserien sen. Idag sitter jag med denna blogg, ser på Elitserien på TV, har koll på mobilen, MSN, mailen, olika gästböcker osv. Vilken julfrid man har! Eller? 

Åsså vann Liverpool idag. Så j-a nice!

Världens bästa gäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0